Wanneer kan ik mijn kind aanmelden

U kunt uw kind kosteloos aanmelden via onze website. Dit kan op elk moment. Afhankelijk van de wachtlijst zullen wij een plaats aanbieden als dit mogelijk is.

 

Is er een wachtlijst?

Of er een wachtlijst is voor de plaatsing van uw kind hangt van een aantal factoren af. De leeftijd van het kind en de (combinatie van) dagdelen die u wenst af te nemen zijn hiervoor bepalend. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat plaatsing mogelijk is op de maandag, maar niet in combinatie met de donderdag. U kunt bij het inschrijfformulier aangeven of u flexibel bent in dagen.

 

Hoeveel dagen moet ik afnemen?

Uw kind kan al komen vanaf één dag per week.

 

Kan ik ook halve dagen afnemen?

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van halve dagen opvang. Echter is dit op basis van beschikbaarheid. Halve dagopvang valt onder flexibele opvang. Halve dagopvang kost iets meer per uur dan reguliere opvang. Neem contact met ons op.

 

Kan ik mijn kind ook een extra dag brengen?

Ja, u kunt één of meerdere extra dagen afnemen. Dit kunt u aangeven bij de Pedagogisch Medewerkers op de groep. Afhankelijk van het aantal kinderen op de groep kan uw kind extra geplaatst worden. Extra dagen kunt u aanvragen via het ouderportaal. 

 

Hoe kan ik mijn plaatsing wijzigen?

Om uw plaatsing te wijzigen stuurt u een verzoek naar de afdeling planning van Kindercentrum WereldKids. Dit verzoek kan schriftelijk of per mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Een wijziging kan bestaan uit een uitbreiding, een wijziging of een vermindering van dagen. Bij een vermindering van dagen dient u rekening te houden met een opzegtermijn van één maand.

 

Hoe kan ik mijn plaatsing (gedeeltelijk) opzeggen?

Om uw plaatsing op te zeggen stuurt u een bericht naar de afdeling planning van Kindercentrum WereldKids. Dit kan schriftelijk of per mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Opzeggen kan op iedere gewenste dag van de maand. Bij een beëindiging dient u rekening te houden met een opzegtermijn van één maand. U plaatsing wordt beëindigd één maand na ontvangst van uw opzegging, of op een latere datum als u dat wenst. Een opzegging wordt altijd door ons bevestigd.

 

Moet ik de plaatsing zelf opzeggen als mijn kind 4 jaar wordt?

De plaatsing wordt automatisch beëindigd op de dag vóór het kind 4 jaar word. U kunt er voor kiezen om het kind langer op het kinderdagverblijf te laten omdat de verjaardag bv vlak voor of in een vakantie valt. Hiervoor moet u wel een verzoek indienen bij de administratie.

 

Krijg ik korting voor een tweede of derde kind?

Via de belastingdienst ontvangt u een hogere toeslag voor het tweede en volgende kind.

 

Hoe betaal ik voor de opvangkosten?

Op de plaatsingsovereenkomst staan de maandelijkse kosten vermeld. Jaarlijks ontvangt u begin November een overzicht voor de kosten van het jaar daarna. De kosten worden maandelijks op of rond de 5e van de maand van uw rekening geïncasseerd. Hiervoor tekent u een machtiging automatische incasso bij de overeenkomst. Wenst u geen gebruik te maken van de automatische incasso dan dient u de kosten voor de opvang op of voor de 5e van de maand te voldoen.

 

Ontvang ik een factuur voor de opvang?

Ja, maandelijks ontvangt u van ons een digitale factuur in uw email. Op deze factuur staan de kosten gespecificeerd. Tevens staat op de factuur welke kosten in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag.

 

Hoe kan ik de kinderopvang toeslag aanvragen?

U kunt de kinderopvangtoeslag aanvragen via de website www.toeslagen.nl.

 

Hoeveel kinderopvangtoeslag krijg ik?

Dit is afhankelijk van uw verzamelinkomen. Op de site www.toeslagen.nl kunt u een proefberekening maken. Zorg dat u het inkomen van uzelf en uw partner bij de hand hebt. Verder heeft u het aantal opvanguren per maand en de uurprijs nodig. Deze kunt u op onze website terugvinden bij de prijzen.

 

Wanneer ontvang ik de kinderopvangtoeslag?

De belastingdienst betaalt de kinderopvangtoeslag uit op of rond de 20ste van de maand voorafgaand aan de toeslagmaand. U kunt zelf aangeven op welke rekening de toeslag uitbetaald moet worden. U kunt er voor kiezen om de toeslag op onze rekening te laten storten. Wij verrekenen dit vervolgens met uw maandelijkse factuur.

 

Ik kom er niet uit met aanvraag kinderopvangtoeslag

Mocht u problemen hebben met de aanvraag kinderopvangtoeslag dan helpen wij u graag verder. U kunt hiervoor een afspraak maken op ons kantoor. Wij zullen u laten weten welke gegevens u mee moet nemen om de aanvraag in te kunnen vullen.

Kan ik betalen middels een automatische incasso?

De kosten voor de kinderopvang worden maandelijks gefactureerd. U kunt via een machtigingsformulier Kindercentrum WereldkKds machtigen om het bedrag maandelijks te incasseren. Het bedrag zal dan geïncasseerd worden op de 5e van de maand. U kunt deze machtiging te allen tijde weer intrekken. Het benodigde machtigingsformulier kunt u op deze pagina downloaden. U kunt het getekende formulier mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

end faq

Go to top